7 razloga da počnete vježbati jogu

0

Definitivno postoji više od 10 razloga zašto je joga prava za vas. Zapravo, fizičke i psihološke prednosti joge mogle bi ispuniti čitave knjige. Donosimo vam samo neke od razloga koji bi vas trebali potaknuti da uvedete jogu u vaše životne navike.

1. Joga poboljšava pamćenje i kognitivne funkcije

Možda se čini čudnim da ova aktivnost, koja uključuje disanje i istezanje, povećava kognitivne funkcije, ali ovo su zaključci znanstvenih istraživanja na tu temu.

Prema tim studijama, oni koji prakticiraju jogu imaju bolje vještine učenja, bolje pamćenje, te lakše i duže ostaju usredotočeni. Sve te prednosti pripisuju se meditaciji, koja je nedvojbeno krajnji cilj svakog praktičara joge. No, meditacija vam može pomoći i tijekom učenja ili na poslu poboljšavajući rad  vašeg mozga.

2. Joga stabilizira vašu težinu

Ako radite hatha yogu ili čak power yogu, vjerojatno nećete sagorjeti toliko kalorija kao kod kardio treninga. Ali joga ima prednost u stabilizaciji težine vraćanjem hormonske ravnoteže u tijelu.

Joga snižava razinu kortizola i rezultat toga je manja vjerojatnost da ćete se prejedati i nositi se s negativnim emocijama. Poznato je da stres potiče pretilost i uzrok je mnogih bolesti! Joga je stoga savršena za sprječavanje ovih simptoma.

3. Joga prirodno smanjuje bol

Brojne studije pokazuju da joga učinkovito smanjuje bol. Nije važno imate li fibromialgiju, artritis ili migrenu, dokazano je da joga ublažava bol uzrokovanu svim tim bolestima. Ako patite od bolova u leđima, joga može gotovo u potpunosti ukloniti bol.

4. Joga povećava vašu sposobnost disanja

Jedna od drugih zdravstvenih prednosti joge je da je to jedna od rijetkih praksi koja koristi pranayamu. Pranayama je tehnika koja se temelji na energiji i disanju. Mnogi ljudi izvode pranayamu kao sredstvo za postizanje visoke razine svijesti. Ali zdravstvene dobrobiti tu ne staju.

Zapravo, ova praksa također povećava kapacitet pluća, kao i sposobnost usporavanja otkucaja srca (izravno povezano s dužim životnim vijekom).

5. Regulacija krvnog tlaka

Vježbanje joge također je korisno za osobe s promjenjivim krvnim tlakom. Za one s visokim krvnim tlakom, joga se pokazala učinkovitijom od promjena u prehrani koje mogu poboljšati krvni tlak.

6. Poboljšanje mentalnog zdravlja

Joga nudi toliko dobrobiti za vaš um da ih je teško na brzinu nabrojati. No, među tim dobrobitima možemo spomenuti opće poboljšanje raspoloženja, osjećaj opće dobrobiti, bolju lakoću komunikacije s drugima, smanjenje depresivnih stanja, manje agresije prema sebi i drugima, manje tjeskobe, bolje samopoštovanje, više motivacije i mnogo više …

7. Jogu možete vježbati bilo gdje

Možda je najpraktičnija zdravstvena korist joge ta što je možete prakticirati gotovo bilo gdje. Ne treba vam ništa (osim možda prostirke za jogu), iako ni to zapravo nije potrebno. Nije potrebno članstvo u teretani i nisu potrebne skupe naprave. Ne morate biti u dobroj formi da biste započeli. Osim toga, joga će vam uvijek pomoći, čak i ako ste već u dobroj fizičkoj formi.

Gdje prakticirati jogu

Jogu možete vježbati bilo gdje i bilo kada.

Joga je bezvremenska aktivnost koja se može izvoditi bilo gdje bez većih neugodnosti. Ako trebate još više razloga za vježbanje joge, otiđite na tečaj joge u vašoj blizini i saznajte iz prve ruke što joga može učiniti za vas.

Dijeli.

Comments are closed.