7 savjeta za sprečavanje dijabetesa

0

Dijabetes je danas rasprostranjeniji nego ikad, a u 95% slučajeva pacijentima je dijagnosticiran dijabetes tipa 2. Pojedine osobe imaju veći rizik  za razvoj dijabetesa jer se genetski može naslijediti sklonost za razvoj te bolesti. Naravno, tu su i drugi faktori, no u većini slučajeva to se može spriječiti pridržavanjem ovih 7 jednostavnih koraka.

Prije nego što se dijabetes tipa 2 postane potpuno razvije, prolazite kroz fazu poznatu kao predijabetes. Tu počinjete pokazivati ​​neke od simptoma koji, ako ih zanemarite, mogu dovesti do razvoja dijabetesa. Često se dijabetes tipa 2 otkrije prilikom dolaska u bolnicu zbog srčanog ili moždanog udara, kod oštećenja bubrežne funkcije ili problema s vidom. Sve su ovo zapravo komplikacije koje mogu nastati zbog ove bolesti. Zbog toga je veoma bitno na vrijeme otkriti diabetes i pravovremeno ga liječiti.

Pridržavanjem ovih 7 korisnih savjeta u vašoj svakodnevnoj rutini spriječit ćete razvoj ove bolesti.

1. Držite težinu pod kontrolom

Ako imate prekomjernu tjelesnu težinu, riskirate razvoj dijabetesa. Smanjite količinu hrane na svom tanjuru tako da postupno jedete manje i počnete gubiti kilograme. Prije obroka popijte čašu obične vode ili piće koje ne sadrži šećer kako biste smanjili apetit.

2. Smanjite unos masti

Jedite kuhanu hranu umjesto pržene; koristite namaze s malim udjelom masti i obroke sa smanjenom masnoćom.

3. Provjeravajte glikemijski indeks hrane koju jedete

Znajući koje sastojke sadrži svaki obrok pomoći će vam u održavanju šećera u krvi što zauzvrat može spriječiti početak razvoja dijabetesa.

4. Pijte najmanje 8 čaša vode svaki dan

Ako uz sebe stalno imate bocu vode i često uzimate po gutljaj, iznenadit ćete se koliko ćete tekućine unijeti tijekom cijelog dana.

5. Ako vas uhvati glad, odaberite zdravu grickalicu umjesto čokolade

Konzumirajte nezasoljene orašaste plodove poput oraha, badema, pistacija i kikirikija koji su bogati omega 3 i omega 6 masnim kiselinama ili voće poput jabuka, avokada, banana, bobičasto voće, trešnje, višnje, grejp, grožđe, kivi, nektarine, naranče, breskve, kruške, šljive i jagode.

6. Koristite obrano umjesto punomasnog mlijeka u toplim napicima

Ako niste baš ljubitelj mlijeka, vrijedno je napomenuti kako bi bilo poželjno u prehranu uključiti hranu bogatu kalcijem. No nemojte zaboraviti da mlijeko utječe na razinu kolesterola.

7. Vježba je dobra za zdravlje

Ako ne vježbate često ili ne vježbate uopće, krenite umjereno. 15 minuta laganog hodanja svaki dan olakšat će vam posao ako se odlučite za daljnju i redovitu tjelovježbu koja će vam pomoći da se osjećate bolje, izgubite koji kilogram i budete u boljoj tjelesnoj kondiciji.

Svi navedeni savjeti se također odnose i na dijabetičare – ako ih se budete pridržavali, možda ćete spriječiti nepopravljivu štetu  koja može zadesiti vaše zdravlje.

Share.

About Author

Comments are closed.