Bolesti uredskog sjedenja i kako ih spriječiti

0

Većinu svog budnog dijela dana provodite na poslu. Veliki broj zaposlenih ne napušta stolicu u koju sjedne ujutro. Jeste li se ikada zapitali kako to utječe na Vaše tijelo? Obično se prvo dogode posljedice, a onda se tek kreće s izmjenom loših navika. Sljedeći put kada dođete u Vaš ured obratite pažnju na položaj nogu i ruku dok sjedite. Loše navike dovode do bolova u vratnoj kralježnici, u ramenima, kukovima, rukama  i nogama.

Bol u leđima i vratnoj kralježnici

Najčešća bolest vezana uz uredski rad je sindrom bolnih leđa, a slijedi ga bolni vrat. Bol je posljedica pritiska gornjeg dijela tijela na leđni dio kralježnice u sjedećem položaju. Zbog dodatnog opterećenja mekih tkiva, rad u sjedećem položaj pojačava bol u leđima. Rad s računalima zahtjeva dugotrajno sjedenje, nepovoljan položaj i prilagođavanje tipkanju na računalu.

Dok se tijelo prilagođuje istovjetnim pokretima određene mišićne i vezivne strukture istežu se ili skraćuju, a stalna opterećenja polako troše mogućnosti prilagodbe pa se nakon duljeg rada javljaju znaci preopterećenosti koje prate specifična oštećenja pojedinih dijelova tijela.

Bol u rukama i šakama

Tetive u podlakticama i šakama koje pokreću prste fine su i nježnije od onih u većim mišićima pa su sklone oštećenju kod tipkanja i korištenja miša, pogotovo u lošem položaju. Kod osoba koje rade na računalu te se promjene javljaju u rukama, šakama (npr. sindrom karpalnog tunela), laktovima (npr. ‘teniski lakat’). Znakovi su bol, utrnutost, ‘mravinjanje’, trnci, žarenje, bockanje, drugi neugodni osjeti i  nastanak bolnih točaka.

Što možete učiniti za Vaše zdravlje?

1. Uvođenje malih pauzi za provođenje brzih vježbi istezanja

Svakih pola sata izdvojite par minuta da se protegnete i istegnete ukočene dijelove tijela. Ako to nije dio Vaše rutine, postavite si podsjetnike kako ne biste zaboravili na razgibavanje.

2. izbor uredske opreme, stol stolica i ostali dodaci

Idealni radni stolovi su oni kod kojih se može podesiti visina. Veoma su popularni u zadnje vrijeme i sve dostupniji u trgovinama uredskog namještaja. Nude mogućnost da ih podignete na visinu gdje ćete raditi stojećki te tako možete izbjeći cjelodnevno sjedenje. Kada Vam zatreba laganim pritiskom ga možete spustiti na željenu razinu i nastaviti s radom.

Radni stol

Idealni radni stol je onaj oni kod kojega se može podesiti visina.

Pilates lopta je idealna alternativa uredskoj stolici. Na lopti se stalno održava ravnoteža i tako se neprimjetno koriste mišići pa opterećenje postaje dinamičko. Nema pritiska čvrstih i oštrih rubova. Bitno je da nije napumpana do samog kraja i da se vrijeme sjedenja na lopti postupno povećava, kako bi se mišići postupno prilagodili novom režimu sjedenja.

Kako pravilno sjediti na uredskoj stolici?

Važno je da se stolici može podesiti visina. Preporučljivo je da su stopala oslonjena na pod cijelom svojom dužinom, da je kut u koljenim zglobovima između 90° i 120°, te da je pregib koljena 2 – 4 cm udaljen od ruba stolice.

Laktovi i podlaktice

Ako su laktovi ili podlaktice na stolu dobro je postaviti oslonac za zapešće kako bi se spriječilo pritiskanje mekanih dijelova u zapešću. Oslonci se mogu kupiti u svim trgovinama s informatičkom opremom i dolaze u obliku podmetača za miš s malim zadebljanjem. Po prestanku tipkanja odmorite šake u krilu ili ih pustiti uz tijelo.

3. Prilagodite visinu monitora

Gornji rub ekrana treba biti u razini očiju kako bi se spriječilo grbljenje ili savijanje vrata. Ako Vaše računalo nema mogućnost podešavanja po visini poslužite se knjigama koje ne koristite.

Sve što investirate u kvalitetniju uredsku opremu dugoročno će Vam se isplatiti i tijelo će Vam biti zahvalno. Zamolite Vašeg šefa za pomoć pri boljem opremanju ureda, ujedno njemu će bolje koristiti zdrav i sretan zaposlenik tako da je to odličan izbor za obje strane.

Share.

About Author

Comments are closed.