Pozitivni učinci joge na zdravlje

0

Joga je stara duhovna i tjelesna  disciplina  koja potječe iz Indije. Značenje riječi yoga dolazi iz sanskrtskog korijena YUĐ koji znači jedinstvo. Joga koristi tehnike disanja, vježbe i meditaciju. Pomaže poboljšati zdravlje i sreću. Joga se može definirati kao put prema ostvarenju potencijala tijela i duha, znači put razvoja i osobne transformacije.

Jogom se može baviti svatko, bez obzira na religiju, dob, spolu ili životna opredjeljenja.

Koji su pozitivni fizički učinci joge na zdravlje?

Pozitivni fizički učinci joge na zdravlje su:

  1. Ublažavanje simptoma bolesti; svakodnevno prakticiranje joge umanjuje simptome raznih bolesti poput artritisa, dijabetesa i astme.
  2. Bolja kvaliteta disanja; vježbanjem joge učimo kontrolirati svoje disanje i tako smanjiti sve probleme s disanjem. Naša pluća rade učinkovitije.
  3. Krvni tlak; redovito prakticiranje joge pomaže u snižavanju krvnog tlaka, poboljšanju cirkulacije i opskrbi tijela kisikom.
  4. Otkucaji srca; vježbanjem joge snižavamo broj otkucaja srca, srce nam je jače i postaje dovoljno snažno da pumpa više krvi uz manji broj otkucaja srca.
  5. Krvotok; joga poboljšava cirkulaciju krvi. Unošenjem važnih hranjivih tvari i kisika kroz tijelo omogućuje zdravije organe, kožu i mozak.
  6. Kardiovaskularni sustav; prakticiranje joge opskrbljuje tijelo s više kisika i na taj način poboljšava izdržljivost kardiovaskularnog sustava.
  1. Unutarnji organi; vježbanjem joge jačamo unutarnje organe i poboljšavamo tjelesnu preventivnu sposobnost protiv pojave bolesti. Joga vam omogućuje povezivanje s vlastitim tijelom i sposobnost opažanja lošeg tjelesnog stanja.
  2. Probavni sustav; joga pomaže poboljšati funkcije probavnog sustava (probava, apsorpcija, peristaltika …).
  3. Imunološki sustav; prakticiranje joge pomaže podići otpor tijela.
  4. Prag boli; redovito vježbanje joge podiže tjelesnu toleranciju na bol. Vježbanjem joge možemo otkloniti kroničnu bol, npr. bol u leđima.
  5. Metabolizam / metabolizam; joga poboljšava metabolizam. Uravnotežen metabolizam očituje se kao zdrava težina i sposobnost kontrole apetita.
  6. Starenje; joga potiče proces detoksikacije unutar tijela. Detoksikacija se, između ostalog, odražava i na odgođeno starenje.
  7. Držanje; vježbanje joge pomaže poboljšati držanje, uči nas kako održavati i kontrolirati pravilno držanje. Jogom i boljim držanjem stječemo samopouzdanje i zdravlje.
  8. Fizička snaga; jogom jačamo fizičku snagu koristeći težinu vlastitog tijela.
  9. Energija; redovita joga donosi stalni osjećaj energije. Nakon završetka joge osjećamo se jače i puni energije, umjesto umora kao što je slučaj kod većine drugih tjelesnih vježbi.

Koji su pozitivni psihološki učinci joge na zdravlje?

Pozitivni psihološki učinci joge na zdravlje su:

  1. Ublažavanje stresa; joga oslobađa od stresa. Zbog modernog načina života (djeca, kućanstvo, karijera), skloniji smo stresu. Joga povećava koncentraciju i fokus, čime se uklanja stres.
  2. Anksioznost; s jogom učimo pravilno disati, smanjujući tako tjeskobu. Ona je pročišćivač negativnih osjećaja i istovremeno smanjuje osjećaj depresije.
Psihološki učinci joge

Joga ima mnoge pozitivne učinke na psihološko blagostanje.

  1. Kontrola bijesa; joga je najbolja metoda za smanjenje i kontrolu bijesa u isto vrijeme. Veća smirenost postiže se redovitim vježbanjem joge. Rezultat će, međutim, biti sretan život bez stresa.
  2. Povećanje koncentraciju i motivaciju; zbog toga žene koje redovito vježbaju imaju visoku razinu koncentracije, a time i bolje rezultate u svom osobnom i profesionalnom životu.
  3. Unutarnja povezanost; joga pomaže pronaći vezu između tijela i uma. Joga nas uči prihvatiti sebe.
  4. Unutarnji mir; joga je metoda kojom postižemo unutarnji mir. To je metoda koja nam omogućuje da pronađemo mir u sebi. Stanje unutarnjeg mira omogućuje nam donošenje ispravnih i promišljenih odluka u različitim okolnostima.
  5. Smisao života; joga je sredstvo koje nam pomaže pronaći vlastiti smisao života, vlastitu misiju i time povećava našu kvalitetu života.
Dijeli.

Comments are closed.